Izložbe Mirka Ilića i najboljeg suvremenog hrvatskog dizajna

Objavio admin, 21/12/2021, pod: GALERIJA MKC, IZLOŽBA, MKC, PLATFORMA 9.81

U srijedu, 22. prosinca, u 19 sati, u Galeriji MKC, u Domu mladih Split otvaraju se čak dvije izložbe dizajna: izložba MIRKO ILIĆ: IZ POVIJESTI LJUDSKE GLUPOSTI – DIZAJNERSKA POVIJEST SVIJETA i IZLOŽBA HRVATSKOG DIZAJNA 19/20 – NAGRAĐENI RADOVI.

Prva je panoramski prikaz rada istaknutog grafičkog dizajnera Mirka Ilića od plakata, preko novinskih naslovnica i ilustracija do stripova, remiksiranih kao priča o posljednjih 120 godina ljudske povijesti, dok druga daje bijenalni presjek najboljih radova suvremenog hrvatskog dizajna u svim područjima dizajnerskog djelovanja.

Izložba Iz povijesti ljudske gluposti – Dizajnerska povijest svijeta, u kustoskoj koncepciji Marka Goluba, oslanja se na komunikacijsku snagu dizajna i ilustracija Mirka Ilića, njihovu sposobnost da na vizualan način artikuliraju problematiku nekih od najkompleksnijih društvenih i političkih tema našeg i prošlih vremena. Kao dizajner, art direktor, i ilustrator za brojne novine i magazine – Polet, Start, Danas, Panorama, Time, New York Times, Wall Street Journal i druge – Ilić je ostavio snažne vizualne komentare na aktualna društvena i politička zbivanja u vremenskom rasponu od početka svoje karijere u drugoj polovici 1970-ih sve do danas.


Germany: Toward Unity, ad: Rudolph Hoglund, Time International, 25. 6. 1990 / Germany: One Year Later, Time International, 1. 7. 1991

Takvi radovi, objavljivani u novinama i časopisima, koji evociraju neke od najvažnijih događaja koji su se odvili za vrijeme naših života, čine osnovu ove izložbe, no pažljivijim pregledom cjelokupnog Ilićevog opusa naći ćemo i brojne refleksije o drugim zbivanjima, pojavama i idejama koje sežu i u mnogo dalju prošlost a bile su relevantne kako za trenutak u kojem se Ilić na njih osvrnuo, tako i za naše današnje vrijeme.

Izložba hrvatskog dizajna središnja je i najvažnija strukovna dizajnerska manifestacija u Hrvatskoj koja okuplja najbolje dizajnerske radove nastale tijekom dvogodišnjeg razdoblja u svim područjima dizajnerskog djelovanja, uključujući dizajn vizualnih komunikacija i grafički dizajn, industrijski dizajn, dizajn ambalaže, dizajn prostornih intervencija i sustava, dizajn interakcija i elektroničkih medija, kritički, odnosno konceptualni dizajn, modni i odjevni dizajn itd. Osim što od 1999. godine predstavlja sam vrh profesionalne produkcije hrvatskih dizajnera, dizajnerskih studija i agencija, izložba uključuje i studentsku sekciju koja daje uvid u sva aktualna postignuća u visokoškolskoj dizajnerskoj edukaciji.

Prije gostovanja u splitskoj Galeriji MKC-u, izložba je bila pokazana i u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu te u Muzeju grada Rijeke. Najrecentnije izdanje ove izložbe, Izložba hrvatskog dizajna 19/20, po prvi put je integralno predstavljeno online, no ni izložba u fizičkom prostoru nije izostala – u Galeriji MKC bit će izloženo preko četrdeset projekata (plakati, knjige, namještaj, proizvodi i sl.), nagrađenih ili ovjenčani posebnim priznanjima u svojim kategorijama.


Postav izložbe Mirka Ilića u HDD-u

Detaljnije o izložbama:

Izložba hrvatskog dizajna 19/20 – Nagrađeni radovi

Na izložbi će biti predstavljeni svi projekti nagrađeni u svojim kategorijama. U kategoriji vizualnih komunikacija to su: Rafaela Dražić (Ana Ofak: Agents of Abstraction), Andro Giunio (25 FPS Festival), Marko Hrastovec (Hot Type), NJI3 (HNK u Zagrebu – sezona 2018./2019.), OAZA (MADE IN: Crafts — Design Narratives), Neva Marija Zidić (Riah & Čovjek znači čovjek) i Tana Jeić (Niki Mill). U kategoriji dizajna ambalaže: Size (Farina), Octopus Ink (Pietro&Pietro) i Tina Božan (San Servolo). U kategoriji cjelovitog projekta/proizvoda: Leskovar studio (SAL⊥) i Oaza (MADE IN Crafts and Design Narratives) i Maša Vukmanović kreativni studio (Milla & Milli).


“25 FPS”, Andro Giunio; “MADE IN: Crafts and Design Narratives”, Oaza; “Nike Air Type”, Hot Type; “Riah”, Neva Marija Zidić; “Niki Mill”, Tana Jeić; “HNK 2018/19”; NJI3

U kategoriji produkt / industrijskog dizajna: Grupa (Igram), Idearium (Mobili) i Filip Havranek i Kristina Lugonja (Soft Metal) i Erika Filipan (Gasi – sustav za zaštitu od požara) i Paula Šantić (Arhiviranje okusa – Okusi priča). U kategoriji Prostorne i grafičke intervencije i sistemi: Studio Tumpić/Prenc (Gradski bazeni Pula-Pola), Bojan Sivački i Lana Vitas Gruić (Signalistika arheološke zone Salona) i Studio Šesnić&Turković (Lokrum – Botanički vrt). U kategoriji Dizajn u digitalnim medijima / dizajn interakcija: Señor (Veliki hrvatski naivci), Bien design (TalentLyft), Infinum (Design Islands), Tomislav Mravičić (Mjesto izvora), Elizabeta Lončar (Ctrl Shift — add-on za internetski preglednik) i Josip Perić (3D vizualizacija u znanosti). U kategoriji Modni i odjevni dizajn Nataša Mihaljčišin (Sentiment 2), Mihaela Brajković ([HIDDEN]3) i Alison Ivašić (Modul). U kategoriji Koncept, inicijativa, kritički dizajn: OmoLab komunikacije (Omoguru – alati koji olakšavaju čitanje), Brigada (Humanitarna akcija Gimnazija Vukovar), Udruga Vizkultura (V magazin) i Nikola Heged (Terapino).

Mirko Ilić: Iz povijesti ljudske gluposti – Dizajnerska povijest svijeta

Radovi koje smo na kraju okupili za ovu izložbu osim spomenutih novinskih i magazinskih naslovnica i ilustracija uključuju i niz plakata i stripova, a svi zajedno čine panoramu proteklih 120 godina (ugrubo od 1900. do 2021.) sagledanu kroz prizmu jednog iznimnog autorskog opusa.


Rastu li cijene do ucjene, Danas, 11.10.1983.

Drugim riječima, izložba je u osnovi „remiks“ odabranih fragmenata Ilićevog rada kao dizajnera, ilustratora i strip autora – dakle u većini najvažnijih područja njegova autorskog djelovanja – koji se prožimaju u nekoliko međusobno isprepletenih narativnih linija: pripovijest o jednom vremenskom razdoblju, pripovijest o bitnim trenucima jedne dizajnerske karijere te osvrti na same radove, kontekste u kojima su nastali i njihove kompleksne reference. Na ovoj izložbi kronološki redoslijed je relativan i izmjenjiv, sve teče u više različitih smjerova, svaki izloženi vizual je mogući putokaz za nešto drugo.


The Havoc in Yugoslavia, ad: Steven Heller, The New York Times Book Review, 21.1.1996

Osmišljena za mali izložbeni prostor, bez pretenzija da bude sveobuhvatna retrospektiva jednog od najistaknutijih svjetskih dizajnera, izložba tako pruža priliku za nov način sagledavanja starijih ostvarenja iz jugoslavenske faze karijere do 1986. i onih nastalih u Sjedinjenim Državama od tada do danas, uključujući i rijetko izlagane radove, ili one koji su rijetko prikazivani zajedno. Postav izložbe tako konfrontira radove koji su eksplicitno politički i one koji to na prvi pogled nisu, britka čitanja društvene stvarnosti i tumačenja kompleksnih znanstvenih i filozofskih spoznaja, dramu globalnih konflikata i intimne drame, slike mržnje i zla i slike empatije i ljubavi. Inače, knjigu koja prati ovu izložbu možete kupiti na otvorenju, u HDD-u (Boškovićeva 18, Zagreb) ili naručiti online.

Podaci o izložbama:

MIRKO ILIĆ: Iz povijesti ljudske gluposti – Dizajnerska povijest svijeta

Autor izložbe, tekstova i postava: Marko Golub
Stručni suradnik i grafički dizajner: Dejan Kršić

IZLOŽBA HRVATSKOG DIZAJNA 19/20: Nagrađeni radovi

Organizacijski tim izložbe: Marko Golub, Mirjana Jakušić i Ora Mušćet
Uredništvo online izložbe: Marko Golub (glavni urednik), Mirjana Jakušić, Ora Mušćet
Dizajn modularnog postava: Tina Ivezić, Maja Kolar
Dizajn vizualnog identiteta: Tina Ivezić, Matija Ferlin
Dizajn weba: Marina Jukić
Web development: Emanuel Blagonić
Urednik Pregleda hrvatskog dizajna 19/20: Marko Golub
Autori postava u Splitu: Marko Golub, Ora Mušćet, Miranda Veljačić, Oleg Šuran

Produkcija izložbi: HDD – Hrvatsko dizajnersko društvo
Organizacija izložbi u Splitu: HDD, Platforma 9,81 / Marko Golub & Miranda Veljačić, administracija: Mirjana Jakušić
Partneri: Multimedijalni kulturni centar, DVK UMAS
Posebna zahvala: studenti DVK UMAS

Izložbe podržali:
Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske
Gradski ured za kulturu Grada Zagreba
Zaklada Kultura nova
Zaklada Adris
Cerovski print Boutique
Igepa Plana
Ars Kopija

RSS 2.0 | trackback