Katarza

Objavio Tonči, 01/03/2018, pod: IZLOŽBA, KLUB KOCKA, MAVENA, NOVOSTI

U sklopu ciklusa NMG@PRAKTIKA u galeriju Kluba Kocka Mavena dovodii izložbu Tonija Mijača. Otvaranje izložbe zakazano je za četvrtak, 8. ožujka u 20 sati. Izložba se može razgledati radnim danom od 20 do 22 sata.

Toni Mijač se u programu NMG@PRAKTIKA predstavlja projektom naziva Katarza, kojeg je započeo raditi 2012. godine i nastavlja do danas. Projekt se sastoji on niza fotografija i teksta koji ih prati. Dio projekta, odnosno „splitsku fazu“ istog, umjetnik izlaže u galeriji splitskog kluba Kocka, zaokružujući na jedan način cijeli projekt dovodeći ga na mjesto gdje je sve počelo — Split.
Uzimajući koncept katarze kao polazišne točke rada umjetnik preispituje introspekciju muškaraca. Naime, motivaciju za Katarzu, koja u grčkom označava pročišćenje duha, pronalazi u popularnom arhetipu „muškarci ne plaču“. Serija fotografija prikazuje muške osobe, raznih godišta, životnih priča i percepcija, u jednostavnoj izvedbenoj gesti. Oni sjede na podu i u trenutku evociranog sjećanja odlažu svoje cipele. Simbolički, obuća u Mijačevom radu predstavlja zaštitu i sigurnost. Odlaganje iste je uzemljenje osobe i prepuštanje emocijama. Pred sam čin fotografiranja umjetnik je od sudionika zatražio kratkoročnu refleksiju nad jednim proživljenim iskustvom po njihovom izboru koje je ostavilo emotivno slikoviti utisak. Mijač time navodi svoje subjekte da se suoče i pritom pročiste od potisnutih emocija te fotografski u crno-bijeloj tehnici bilježi njihovo intimno stanje.
Drugi dio rada je tekstualna intervencija u prostor galerije. Naime, umjetnik izlaže svoj osobni osvrt na pojedine priče koje su neki od sudionika projekta s njim odlučili podijeliti. Time rad komunicira sa posjetiteljima na još jedan dodatan način, a umjetnikom pristup sudionicama tekstom je transformiran u posvetu njihovim sjećanjima. „Upravo u aktiviranju introspekcije sakriven je krajnji cilj ove suradnje – cikličko uspostavljanje odnosa, prema samima sebi, prema autoru koncepta te na kraju posjetiteljima. (…) Sirova emocija – utjelovljena u prepuštanju pojedinca, percipirana fotografskim objektivom autora koncepta i na kraju opažanjem (i srcem) posjetitelja postaje sredstvo jednog novog, autorefleksivnog i katarzičnog iskustva“.

Toni Mijač, rođen 1988. godine u Splitu, završio je preddiplomski studij smjer Film i video na Umjetničkoj Akademiji u Splitu i diplomski studij smjer Novi mediji na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Dosadašnje radno iskustvo stekao je na različitim umjetničkim i komercijalnim projektima. Sudjelovao je u nizu multimedijalnih radova, filmova, radionica, festivala i happening-a uz šestogodišnje aktivno vodstvo filmskih škola za osnovnoškolce i srednjoškolce na području Splita i Zagreba. Izlagao je u galerijama Klovićevi dvori, Greta, GMK, Pogon Jedinstvo, Kset, Art-Kino Rijeka i London Metropolitan University. U svom autorskom radu pretežito se bavi impulsima svakodnevice na različitim životnim područjima koje propituje koristeći jezik i izražajna sredstva različitih medija poput filma, videa, teksta, instalacije, fotografije i društvene prakse.

NMG — Novomedijska galerija međunarodna je kustoska platforma usmjerena na istraživačke projekte vezane uz problematike aktivnog sudjelovanja u suvremenom društvu koji rezultiraju kustoskim konceptima, intermedijskim događanjima, međunarodnim novomedijskim suradnjama te kreiranjem novih medijskih projekata. Unutar platforme realizira se program NMG@PRAKTIKA. Ciklus je to samostalnih izložbi mladih umjetnika iz Hrvatske i inozemstva u Galeriji Praktika u Domu mladih u Splitu. Ovo je šesta godina ciklusa kroz koji je dosad realizirano više od četrdeset samostalnih i skupnih izložbi mladih umjetnika. Kroz nove medije i eksperimentiranje s različitim formama umjetničkog izražaja izložbe problematiziraju aktualne teme suvremenog društva. Ovaj ciklus izložbi tako ne samo da pruža uvid u najnovije umjetničke prakse, već i odabirom autora aktivno sudjeluje u pozicioniranju suvremene umjetnosti kao kritičkog faktora naspram društvene stvarnosti.

Oznake: ,

RSS 2.0 | trackback