Trotjedna rezidencija Davora Gazde u Armeniji

Objavio admin, 08/04/2019, pod: obavijesti, ROOM 100

Davor Gazde, član splitskog eksperimentalnog izvedbenog kolektiva ROOM 100, od 1. do 20. travnja 2019. godine nalazi se na rezidenciji u glavnom armenskom gradu Yerevanu kroz projekt “Istraživanje dijaloga između suvremene eksperimentalne glazbe i tradicionalne armenske glazbe“. Davor Gazde posljednjih petnaest godina svira i istražuje modularne sintetizatore, kao i povijest eksperimentalne elektronske glazbe što ga […]

Davor Gazde, član splitskog eksperimentalnog izvedbenog kolektiva ROOM 100, od 1. do 20. travnja 2019. godine nalazi se na rezidenciji u glavnom armenskom gradu Yerevanu kroz projekt “Istraživanje dijaloga između suvremene eksperimentalne glazbe i tradicionalne armenske glazbe“.

Davor Gazde posljednjih petnaest godina svira i istražuje modularne sintetizatore, kao i povijest eksperimentalne elektronske glazbe što ga je dovelo do saznanja o utjecaju armenske tradicionalne glazbe na razvoj “drone” glazbe koja je izrazito prisutna u današnjoj eksperimentalnoj elektronskoj glazbi. Tri tisuće godina stari armenski instrument duduk stvara takozvani timbar zvuk koji neodoljivo podsjeća na kombinaciju sinusnih i “sawtooth” valova koji nastaju na modernom instrumentu -modularnom sintetizatoru. Na trotjednoj rezidenciji u Armeniji, u suradnji s jednim od najboljih majstora izrade duduka Vardgues Melkonijem, Davor će izvoditi i snimati improvizacijske sesije kvarteta duduk glazbenika i modularnog sintetizatora. Osim improvizacijskih sesija ovaj se projekt sastoji i od sveobuhvatnog teorijskog istraživanja armenske tradicionalne glazbe, armenske suvremene glazbe i kulturne scene te promišljanja o daljnjoj primjeni prikupljenih materijala.

Davor Gazde diplomirao je Restauraciju i konzervaciju 2005. godine na Umjetničkoj akademiji u Splitu, a od 2001. godine radi u Hrvatskom restauratorskom zavodu u Splitu. Danas se nalazi na doktorskom studiju na Filozofskom fakultetu u Splitu, modul Povijest umjetnosti. S grafičkim dizajnerima Rafaelom Dražić i Jonathanom Barnbrookom 2007. godine osniva bend “Startas” s kojim nastupa u Berlinu, Londonu, Manchesteru, Varšavi… 2010.g. pridružuju se ROOM 100 i kreira glazbu za nagrađivane predstave i performanse “C8H11NO2”, “split”, “BLINK” i „Krug“. Također izvodi glazbu uživo na izvedbama predstave “BLINK” u Zagrebu (Festival novog cirkusa, 2016.) i predstave “C8H11NO2” u New Yorku (Queer Festival, 2013.), Zagrebu (Festival novog cirkusa, 2011., Perforacije, 2011. i selekcija Jeunes Talents Cirque Europe projekta, 2010.) i Splitu (Splitsko ljeto, 2012.). Davor Gazde samostalno nastupa na 5. Izlogu suvremenog zvuka u

Francuskom paviljonu 2017. godine s izvedbom “Vjerojatnosti” te na festivalu Breakthrough!@MSU u Muzeju suvremene umjetnosti 2013. godine s izvedbom “Kako zvuči bijeli kvadrat – zvučna razmišljanja o Hansu Richteru”. U glazbenom radu Davora inspiriraju Laurie Spiegel, Else Marie Pade, La Monte Young, Luc Ferrari, Morton Feldman, Vladan Radovanović i mnogi drugi.

Website: https://soundcloud.com/davor-gazde; https://www.facebook.com/ROOM100SOBA100/; https://www.instagram.com/room100soba100/

Projekt “Istraživanje dijaloga između suvremene eksperimentalne glazbe i tradicionalne armenske glazbe“ financira se sredstvima Zaklade Kultura nova kroz programsko područje 3: Razvoj novih umjetničkih ideja.

Oznake: ,

RSS 2.0 | trackback