NMG@PRAKTIKA_Andrea Resner: Girl Who Kisses Butterflies
U subotu, 08. siječnja 2022., u 20h udruga Mavena – 36 njezinih čuda poziva u Galeriju kluba Kocka (Dom mladih Split, Ulica slobode 28) na otvorenje izložbe Andreje Resner: Girl Who Kisses Butterflies.
Na svoj prepoznatljiv način Andrea Resner radi ambijentalnu instalaciju, zadržavajući multimedijalnost, koju ovaj put nadopunjuje i još jednom novom formom – poezijom. Izložba je otvorena do subote, 15. siječnja, a pogledati je možete prethodnom najavom na broj: 0989602701
O RADU:
saint madonna and her grace
tears roll down her marble face
idols skim their shiny skin
saint madonna and her little sin
Na svoj prepoznatljiv način Andrea Resner radi ambijentalnu instalaciju, zadržavajući multimedijalnost, koju ovaj put nadopunjuje i još jednom novom formom – poezijom. Radi se o pjesmama nastalim u periodu od 2013. godine do danas, a koje predstavljaju put osobnog iscijeljenja i suočavanja s vlastitom ženskosti, u neprestanom traganju za njom. U njima se isprepliću snovi, imaginarno, fikcionalno i osobno. Fantomske prijetnje ispoljavaju se u različitim obličjima, životinjama, stvarima i pojavama.
Centralni lik instalacije, skulptura načinjena od papira, inspiriran je srednjovjekovnim reprezentacijama Marije Magdalene, u kojima je ona gotovo potpuno, često s iznimkom grudi, prekrivena dlakom. Pretpostavlja se da ovakva ikonografija koja predstavlja spajanje dviju legendi, o dvije Marije – Mariji Magdaleni i Mariji iz Egipta, a odnosi se na njihov boravak u divljini tijekom izgnanstva, naglašava njihovu tjelesnost, simbolički tako prikazujući ženski princip povratka u tijelo. Skulptura u tom smislu korespondira s procesima u kojima nastaje i poezija, a i ponavljajući motivi poput leptira direktno simboliziraju preobrazbu. Osobna transformacija, koja je stalno prisutna u Andreinoj praksi, reflektira se i u transformaciji prostora. I dok na nježan, nenapadan način priča o veličini ženskosti, prostoru koji koristi ona pristupa invazivno, potpuno ga zauzima i osvaja.
Andrein izričaj obilježava hiperženstvenost i mekoća, bilo u odabiru materijala, simbolima ili koloritom kojima gradi izložbu. Radi s nježnim, mekim materijalima poput papira, gline i tkanine, kombinirajući ih s onima iz prirode. Upravo u toj mekoći prepoznajem vrstu “soft power” feminizma, gdje se mekoća koristi za artikulaciju pripadnosti i otpor neoliberalnim i patrijarhalnim logikama. Andi Schwartz u tom smislu razumijeva mekoću (softness) kao kombinaciju emocionalnosti, ranjivosti, relacionalnosti i hiperfemininosti. Ona tvrdi da prihvaćanje i, štoviše, naglašavanje ovakvih, mekih osobina (umjesto subverzije i odupiranja njima) mijenja parametre kroz koje shvaćamo ženskost, čineći ju inkluzivnijom kategorijom. Ovakva meka estetika koja uključuje upotrebu pastelnih boja te simbola koji se često percipiraju kao djevojački, obilježava diskurs iscjeljenja, pri čemu se iscjeljenje (a koje nepobitno uključuje prihvaćanje ranjivosti i potrebu za redefiniranjem nježnosti), percipira kao vrsta otpora te shvaćanja ženstvenosti kao nečeg osnažujućeg.
“Inzistiranjem na mekoći, intencionalnosti i ranjivosti, žena se nastavlja razvijati, biti emotivnija, nositi više ružičaste boje i dodatno se odupirati maskulinističkim idealima.”
– Jasmina Šarić
O AUTORICI:
Andrea Resner rođena je u Splitu, 1987. Diplomirala je na Likovnoj akademiji u Zagrebu 2012. godine te ponovno na Umjetničkoj akademiji u Splitu 2019., smjer Film i video.
Već godinama djeluje kao multimedijalna umjetnica na poljima crteža, slike, fotografije, videa, filma, poezije, performansa, kostimografije, prostorne instalacije i street arta. Kroz svoj rad istražuje teme snova, poetike, ženstvenosti, mitologije i simbola.
Iza sebe ima više od dvadeset grupnih i samostalnih izložbi i projekata u Hrvatskoj i Europi. Zadnjih nekoliko godina organizira poetsko – likovno – performativne radionice u kojima vodi ljude kroz proces inventure identiteta i prepričavanja osobnih narativa.
KUSTOSICA: Jasmina Šarić
KUSTOSI PROGRAMA NMG: Katarina Duplančić, Natasha Kadin, Vedran Perkov
DIZAJN: Nikola Križanac
PRIJEVOD: Katarina Duplančić
DOKUMENTACIJA: Glorija Lizde
POSTAV: Katarina Duplančić, Franko Sardelić Kolinac
DONATORI: Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Split
MAVENU PODRŽAVA: Zaklada Kultura nova
ZAHVALE: KUM, MKC, PDM, HULU