Specijalni tematski program s Aleksandrom Sekulić: Twin Peaks
U četvrtak, 12. prosinca 2024. s početkom u 19 sati u Kino klubu Split (Dom mladh, Ulica slobode 28, Split) održat će se specijalni tematski program na kojem će zainteresiranim građanima biti predstavljena slojevita čitanja kultne američke serije Twin Peaks Davida Lyncha i Marka Frosta. Kroz intrigantne krajolike i uz svježe interpretacije zbivanja u seriji, provest će nas Aleksandra Sekulić, filologinja opće književnosti i teorije književnosti, programska urednica u Centru za kulturnu dekontaminaciju (CZKD) u Beogradu.
David Lynch stvarao je seriju Twin Peaks uz mnoge svoje suradnike, ali se u sve tri sezone serije vrlo jasno prepoznaje dijelektička veza s djelima njegovog autorskog filmskog opusa. Prateći Calderonove ideje o životu kao snu i pitanje o sanjaru, kojeg Lynch pripisuje Monici Bellucci u trećoj sezoni serije, možemo promatrati ove intertekstualne odnose i kao indikaciju da je Twin Peaks u svojoj inače složenoj temporalnosti moguće čitati i kroz šetnju citatima, evokacijama, analogijama u kontekstu filmskog stvaralaštva i eksperimenta, u širem periodu i teritoriju od pojedinačnog dijegetičkog vremena i prostora. (A.S.)
–
Aleksandra Sekulić je filologinja opće književnosti i teorije književnosti, programska urednica u Centru za kulturnu dekontaminaciju (CZKD) u Beogradu gdje od početka 2010. uređuje i organizira izložbe, filmske i video programe. U 2000-ima bila je programska urednica i producentica u Akademskom Filmskom Centru u Beogradu, članica pokreta Low-Fi Video, projekta Medijska arheologija i grupe Kosmoplovci. Od 2019. urednica je časopisa Beton. Master studije završila je na interdisciplinarnim studijima Menadžment u kulturi i kulturna politika na Balkanu, UNESCO Chair, Univerzitet umetnosti u Beogradu i Universite Lumiere Lyon 2. 2008. godine odbranila master tezu Arhiviranje kao kulturna forma: stvaranje video arhiva i databaza. S Brankom Benčić ko-kurirala je Teme Međunarodnog festivala kratkog filma u Oberhausenu 2021/2022 Solidarity As Disruption u devet programskih cjelina. Urednica je nekoliko knjiga, među kojima su Videografija regiona (2009) zbornik, (tekstovi Andreja Kulunčić i Jelena Vesić, Naško Križnar, Violeta Kačakova i Biljana Tanurovska, Evgenija Teodosievska, Davide Grassi, Anja Medved, i drugi) Beograd: DKSG i Performing the Museum – A Reader (2016), ko-urednica s Dušanom Grljom, zbornik, u okviru projekta Performing the Museum u suradnji Muzeja savremene umetnosti Vojovodine, Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, Muzeja Antoni Tapies iz Barcelone, Muzeja moderne umetnosti Koroška (tekstovi Gal Kirn i Nilufar Tajeri, Boris Buden, Barabara Stajner, Aida Sančez de Serdio, Branka Benčić, Ana Kutleša, Andreja Hribernik, Oriol Fondevila, Gordana Nikolić i Sanja Kojić-Mladenov, i drugi). Kurirala je nekoliko samostalnih izložbi, te sudjelovala u brojnim međunarodnim programima.