MALA ŠKOLA SUVREMENOG PLESA 2022. – intensive week

Objavio admin, 14/07/2022, pod: BETON KINO, EDUKACIJA, TIRAMOLA

MALA ŠKOLA SUVREMENOG PLESA 2022. – intensive week donosi tjedan dana radionica suvremenog plesa koje će voditi plesni umjetnici i pedagozi Ana Mrak, Sona Pregrad, Lana Hosni i Tono Ferriol. Program se održava od 26.7. do 3.8.2022. u dvorani Beton Kino Doma mladih Split (Ulica slobode 28), a u organizaciji plesne udruge „Tiramola“ i uz partnerstvo s Multimedijalnim kulturnim centrom Split.

Rezervacije mjesta na radionicama vrše se do 26.7.2022. na e-mail plesnaudrugatiramola@gmail.com.

Cijena pojedinačnih radionica je 300 kn, a cijena za sve četiri radionice iznosi 800 kn.

Radionice su za uzrast 16+.

PROGRAM:

→ ANA MRAK // EFIKASNA FIZIKALNOST
26.7., 18-20h / 27.7., 18-20h / 28.7., 9-11h 

Radionica suvremene plesne tehnike bavi se istraživanjem funkcionalnosti tijela i ekonomičnosti pokreta. Poseban naglasak stavlja se na:
-osvještavanje skeletne strukture te korištenje skeletnih veza kao osnova potpore i organizacije tijela kao cjeline
-uzemljenje, efikasan prijenos težine
-višesmjerni pristup prostornoj komponenti pokreta
-preciznost, razvijanje svijesti o intenciji i jasnoj inicijaciji pokreta te individualnom razumijevanju sekvencioniranja pokreta kroz tijelo

Radionica započinje improvizacijskim zadacima I vježbama deriviranim iz različitih somatskih praksi koje omogućuju samostalno istraživanje unutrašnjeg ustroja tijela, osnovnih tjelesnih veza te funkcionalnog dinamičkog poravnanja. Koristeći potporu skeleta organiziraju se tjelesne veze kroz detaljan rad na traženju jasnih direkcija i različitih inicijacija pokreta. Predloženi principi nadograđuju se i povezuju, čime se povećava raspon mogućnosti koji vodi u kompleksniju fazu pokreta te stvaranje dinamičnih plesnih sekvenci, istovremeno istražujući učinkovitost tijela u pokretu te njegov odnos s prostorom.

ANA MRAK Rođena u Varaždinu, školuje se na Salzburg Experimental Academy of Dance i Tisch Shool of The Arts (New York). Za vrijeme školovanja ostvaruje suradnju s nekoliko inozemnih plesnih kompanija ( Susan Quinn Dance Co., Davis Freeman i Random Scream, Hubert Lepka i Lawine Torren, Mateja Bučar i DUM kolektiv). Nakon povratka u Hrvatsku 2003. godine zajedno sa Nensi Lazić sudjeluje u osnivanju umjetničke organizacije “dance_lab collective” gdje sudjeluje u stvaranju nekoliko plesnih projekata, između ostalih i Redrum sessions koji je njeno prvo autorsko djelo. Za Redrum sessions nagrađena je prvom nagradom na Platformi mladih koreografa 2009. godine. Od 2004. godine članica je Studia za suvremeni ples. Sudjeluje u gotovo svim produkcijama ansambla te surađuje s brojnim relevantnim imenima suvremene plesne i kazališne umjetnosti (Oliver Frljić, Saša Božić, Ksenija Zec, Matija Ferlin, Begum Erciyas, Gregor Luštek, Dario Harjaček, Rajko Pavlić, Matjaž Farič..) Uz SSP, kao izvođačica surađuje i s različitim organizacijama suvremene plesne scene- VRUM performing arts collective, Četveroruka, Liberdance… Nominirana je za Nagradu hrvatskog glumišta 2010. godine za ulogu u predstavi “Nastup” Matije Ferlina te 2020. za predstavu “Podivljalo” Sonje Pregrad i Ane Kreitmeyer. Posljednjih godina predstavlja nekoliko koreografskih i koautorskih projekata u različitim institucijama te festivalima suvremenog plesnog izraza unutar Hrvatske. Trenutno djeluje kao izvođačica te koordinatorica umjetničkog programa ansambla SSP, aktivno podučava suvremene plesne tehnike u profesionalnim institucijama u Hrvatskoj i inozemstvu te predaje suvremenu plesnu tehniku i kolegij Izvedbena radionica 1 u svojstvu docenta- vanjskog suradnika pri Plesnom odsjeku Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.

→ SONJA PREGRAD // MATERIJALNOST PLESA
28.7., 18-20h / 29.7., 18-20h / 30.7., 9-11h 

Istraživanjem dinamičkih poveznica tijela (koštanog sustava, disanja, sustava percepcije), radit ćemo na inicijaciji i pojašnjenju aktiviranja tijela. Zagrijavati ćemo kralježnicu, pogled, dah, seljenje težine, stopala, slušanje i osjet dodira. Preciziranom artikulacijom tijela gradit ćemo sekvence koje će se baviti koreografijom inicijacija – put – prizemljenje (initiation – travel – landing), mineralnom (vertikalnom) koreografijom vibracija, koreografijom pokreta kao proširenog dodira, te koreografiranjem namjere.

SONJA PREGRAD je plesna autorica, izvođačica i pedagoginja, sa magisterijem Solo/Dance/Authorship s Universitaet der Kunste Berlin, i prvostupnikom na ArtEZ Arnhem, a također se usavršavala i na SNDO Amsterdam, CodARTs Rotterdam i u Školi Ane Maletić.
Živi i radi između Zagreba i Berlina. Bavi se (i)materijalnošću (objektnosti) plesa i koreografijom odnosa. U njenom radu ples je uvijek mišljen kao kontekstualizirana i relacijska gesta. Od 2005. autorica je brojnih solo i grupnih predstava, suradničkih projekata te multimedijalnih radova, produciranih u Hrvatskoj, Njemačkoj, Slovačkoj te Italiji. Radovi su joj prezentirani na festivalima te u kazalištima i galerijama diljem Europe i šire. Kao izvođačica radila je s nekim od važnijih plesnih umjetnika današnjice, poput Meg Stuart, Borisa Charmatza, Isabelle Schad, Sanje Iveković, Willija Dornera, Keren Levi, Irme Omerzo, Aleksandre Janeve i drugih. Suorganizatorica je kolektiva koji vodi program Antisezona pri Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Od 2007. je jedna od su-osnicačica i organizatorica UPUH-ovom kolektivnom nagradom nagrađenog festivala IMPROSPEKCIJE. Sa Marinom Petković Liker s od 2013. vodi umjetničku organizaciju za otvaranje novih polja kazališne komunikacije Četveroruka.S Anom Kreitmeyer, dobitnica je Nagrade hrvatskog glumišta 2020. za najbolju predstavu u cjelini za ‘Podivljalo’, 2018., za najbolju izvedbu te najbolju predstavu u cjelini za ‘Tamo vani i ovdje unutra’, UPUH-ovih nagrada za kolektivno autorstvo predstave ‘Glečer’ te posebnog priznanja 26. slavonskog biennala za ‘Karnevalski šator hrđa na večernjem povjetarcu’. Redovito predaje na plesnom odsjeku Akademije dramske umjetnosti i na Odsjeku za animirani film i nove medije Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, na ROAR programu u Berlinu, a držala je i različite radionice pri DOCH programu u Stockholmu, u Bratislavi, Teheranu, Sofiji, Novom Sadu i drugdje.

→ LANA HOSNI // TIJELO, POKRET, GLAS
31.7. ,18-20h / 01.8., 18-20h / 02.8., 9-11h

Tjelesno-vokalne radionice pozivaju na sudjelovanje sve one zainteresirane za pokret, tijelo, rad s glasom, zajedničko pjevanje i samoobrazovanje. Kroz radionicu ćemo se posvetiti upoznavanju, otvaranju i masiranju središnjeg kanala glasom i dahom. Središnji kanal je, u ovom slučaju, anatomska/ emotivna/ energetska/ geometrijska linija koja prolazi od dna zdjelice (i dalje) do vrha glave (i dalje), i obratno. Glas je medij koji svojom vibracijom može doprijeti do kosti, tkiva i tekućina u tijelu te, iako ga često povezujemo s nečim što se manifestira kao zvukovna ekstenzija tijela u prostor koji je izvan nas samih, ima ogroman potencijal paralelno hraniti i sam unutrašnji, intiman prostor tijela. Prvi dio susreta posvetit ćemo osvještavanju daha kroz meditativne sesije i mobiliziranju dijelova tijela važnih u proizvodnji glasa (rezonantne kutije, dijafragma, kukovi, prsni koš, čeljust, grlo..) U drugom dijelu ući ćemo u eksploraciju glasa kroz tijelo i pokret uz individualan i grupni rad. U zadnjem dijelu integriramo iskustvo kroz zajedničko (falš friendly) pjevanje višeglasnih melodija s naglaskom na doživljaju užitka u stvaranju zajedničkog zvuka.

LANA HOSNI (1989.) plesno je umjetničko obrazovanje, nakon završene državne Škole suvremenog plesa “Ana Maletić” u Zagrebu, stekla na Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD) gdje diplomira 2013. godine (diploma suvremenog plesa, izvedbeni smjer). Kao izvođačica surađuje s brojnim umjetnicima kao što su Matej Kejžar, Sonja Pregrad, kolektiv BADco, Zrinka Šimičić Mihanović, Marjana Krajač, Irma Omerzo, Bruno Isaković, Zrinka Užbinec, Mila Pavičević, Sidney Leoni, Costas Kekis i drugi. U 2015. godini prima strukovnu nagradu za najperspektivniju plesnu umjetnicu te za kolektivnu izvedbu kao dio izvođačkog ansambla “Varijacije o osjetnom” Marjane Krajač i “DOWL” Sonje Pregradu u 2022. Njen solo “This choreography” osvaja nagradu za autorski rad i izvedbu na OPUS 1- 21. međunarodnom natjecanju mladih plesnih izvođača u Celju 2013. godine.

Od 2016. aktivno istražuje potencijal glasa te se njen interes kristalizira u dva smjera- polje tradicionalne glazbe (Kamene babe, Pjev, ZborXop) gdje što dosljednije pokušava ući u trag izvornim izvođenjima starih napjeva, te polje eksperimentalnog zvuka i istraživanja povezanosti glasa i tijela, zvučnosti i tjelesnosti kroz izvedbene prakse ili edukativne sadržaje. Vokalni dio njene prakse uvelike je inspiriran radom Anne-Marie Blink, Irene Tomažin te Jonathana Harta Makwaia.

→ TONO FERRIOL //
02.8., 17.30–20.30h / 03.8., 17.30–20.30h 

Svrha radionice je osvijestiti svoje tijelo i istražiti kako ga iskoristiti na najbolji mogući način.
Na temelju različitih plesnih tehnika plesači će razviti vlastiti pokret koji će razvijati u budućoj plesnoj karijeri.

TONO FERRIOL je iz Španjolske. Diplomirao je na Kraljevskom plesnom konzervatoriju Mariemma u Madridu 2020. Radio je s Dana Raz Dance Projects (KCDC) 2018. Plesao je 2020. u „Europa Danse Company“ Marca Goeckea i Laurenta Drousieja.
Nedavno je radio s „Peter Schaufuss Balletom“ na njegovoj turneji „Nutcracker“ u Danskoj i Edinburghu. Trenutno radi kao solist za „Glen Lambrecht Productions“ (Belgija) te kao član baletne trupe Hrvatskog narodnog kazališta Split.

—-
Rad plesne udruge Tiramola podržava Zaklada Kultura nova, a program MŠSP financijski podržava Miistarstvo kulture i medija RH i Grad Split.

RSS 2.0 | trackback